HTML

Linux régi gépre

Saját célra keresek linux disztribúciót régi gépre. Megosztom tapasztalataimat, hátha másnak is jól jön, vagy én kapok jobb tippet. (Mielőtt hozzászólsz, légy szíves itt lejjebb elolvasni a README-t.)

Utolsó kommentek

  • bonifac: @rcmasina: Ilyen listát nem tudok, a 7.2-es fóru... (2012.10.14. 21:59) Off 1: FreeNAS 7
  • rcmasina: @bonifac: Köszönöm a választ !Tudnál valamilyen ... (2012.10.14. 20:23) Off 1: FreeNAS 7
  • bonifac: @rcmasina: A kártyádnak Linux támogatása van, de... (2012.10.14. 10:39) Off 1: FreeNAS 7
  • rcmasina: @dslll: Szia ! Rég nem jártam erre.Nincs véletle... (2012.10.13. 21:39) Off 1: FreeNAS 7
  • dslll: A 3-as nem tetszik. Az Xfce nem tetszik benne. I... (2012.09.12. 19:58) Ráadás: Snowlinux 2.0
  • Utolsó 20

Ubuntu 10.04 LTS és Linux Mint 9

2012.01.21. 18:00 :: dslll

Ez a kettő még közelebbi rokon, mint az előző poszt két résztvevője.
Az Ubuntu 10.04 LTS-ből most sem a szép gyári lila lemezt használom, hanem az újabb 10.04.3-as telepítőt. A Mint 9 (Isadora) pár hónappal későbbi az Ubuntunál, de ez esetben mindkettő Gnome-os, ami az alapértelmezett környezet mindkettőnél.

A hardverkövetelmények érdekes módon nem egyeznek. Az Ubuntu 256 Mb RAM-ot és 4 GB HDD-t ír (Shipit CD tokja), a Mint esetében ez 512 MB RAM és 3 GB HDD.

Most az "eredetivel" kezdem. Elfogult vagyok, ez van fent saját gépen több mint fél éve, kifogástalanul működik (illetve egy USB-s Skype telefon akad, amiért folyton prüszköl). Igyekszem szigorúbb lenni. (Saját célra mindig csak LTS verziót vagyok hajlandó használni, a másfél év nekem kevés, nem szórakozásból cserélgetek oprendszert. Ezért csak fél éve van fent, akkor járt le a 8.04 LTS támogatása.)

Az Nvidiával fagy. De ez már nem is lep meg. :-)

Megy úgy mint a Kubuntu 10.04. A bootidő jobb, 60 mp, az alapban fogyasztott RAM is kevesebb, 133 MB. A magyarsága jobb. Nem is tudom, mit írhatnék. Jó. A megszokás miatt inkább ezt választanám a Kubuntu helyett. Ezen a vason rosszabbat vártam. Nem tudok rosszat írni (vagy már nem tűnik fel :-)). De: A Flash-t, Javát és kodekeket bizony nekünk kell összeszedni és felrakni, és ez nem is mindig olyan egyszerű/gyors/könnyű.


Linux Mint 9 Gnome: Meg vagyok lepve. Mármint, hogy mennyivel jobb az Ubuntu (jogos volna a minimum 512 MB RAM?!). A Mint magyarsága erősen kívánnivalót hagy maga után, a menük nagyon sok helyen angol nyelvűek (sőt az alkalmazások is!). Ráadásul a menü nem a Gnome2 könnyen áttekinthetője, hanem egy sokkal bővebb, görgetnivaló, bonyolult darab (jó, jó, van egy Kedvencek menü, igaz). A számokban is nagy csalódás: 85 mp bootidő és 144 MB RAMfogyasztás.

Mivel a nagyoknál azt mondtam, szigorúan veszem a magyarságot, így sajnos kiesik. (Ráadásul sebességgel sem kompenzál.)

(Ja, az TNT2-vel ez is fagy, úgyhogy ezennel befejeztem az Nvidiával próbálkozást. Csak az időmet vesztegetem.)



Honlap: http://www.linuxmint.com/rel_isadora.php, http://www.ubuntu.com/
Distrowatch: http://distrowatch.com/table.php?distribution=mint, http://distrowatch.com/table.php?distribution=ubuntu

13 komment

Címkék: gnome ubuntu

A bejegyzés trackback címe:

https://lightlinux.blog.hu/api/trackback/id/tr363401269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TBG 2012.06.11. 10:02:00

Én mostanában tértem vissza a 10.04-re, a 12.04 nem győzött meg semmilyen téren.

dslll 2012.06.11. 20:05:41

@TBG: Én bevallom, ki sem szeretném próbálni, leginkább a Unity miatt. A 10.04 nekem még tökéletes, legalábbis jövő áprilisig. ;-)

TBG 2012.06.12. 11:18:01

Kipróbálni érdemes lehet. Szubjektív.
Vannak ugye Xubuntu, meg Kubuntu, meg ilyen olyan amolyan Ubuntu derivánsok, de általánosságban nekem az a tapasztalatom, hogy egy rakás bughalmaz a nagyrésze. Vagy mint a Mint, hogy egy angolnak marha jó, de félig magyar csak.

Aztán ott van ez a Cinnamon, meg MATE, meg Trinity, de ezek is szerintem egyrészt hamvukba holtak, másrészt meg jelen állapotukban csak bug és hackhalmaz.

Mindezek mellett a szarrá javított, Gnome 2.x-es 10.04-es Ubinak jelenleg számomra nincs alternatívája.

TBG 2012.06.12. 15:12:17

Egyébként meg nekem nagyon bejön ez a blog, mert én is pont ezt csinálom, csak nem blogolok róla. Az összes, értelmesnek tűnő Linux disztrót kipróbálom egy relatíve régi vason (Lenovo T61) és próbálok valami igazán használhatót találni.

dslll 2012.06.12. 15:25:07

@TBG: A Mint azért egyre jobb magyarságban.

A Trinity-t még nem is ismerem, a Cinnamon valóban új, de a MATE az a Gnome 2.x továbbélése, pont az olyanok kedvéért, mint én :-))), akiknek nem jön be a Unity /Gnome 3.

dslll 2012.06.12. 15:27:05

@TBG: Én is azért csináltam, hogy ne felejtsem el, ha már egyszer annyit kipróbáltam.

A T61 még bőven jó, ezek közül bármi, plusz egyebek, amit én a leírt korlátok miatt kihagytam.

Ha gondolod, a megfelelő poszthoz nyugodtan kommenteld be amit hozzátennél.

TBG 2012.06.12. 15:29:44

@dslll: A Trinity gyakorlatilag KDE 3.5.x. Ugyanaz, mint a MATE, csak KDE-re.

Annak idején a KDE3 nagyon tetszett, mostanában kicsit ódivatúnak és porosnak érzem. Érdekes módon a Gnome 2.x-nél ezt nem tapasztalom :D

TBG 2012.06.12. 15:30:56

@dslll: Mindenképpen posztolok, ha valami értelmesebb gondolatom támad. Eddig csak "ez xar", "ez annyira nem xar", "ez ígéretes, de még xar" variációk voltak, nem posztolásra érdemes egyik sem :D

TBG 2012.06.16. 21:16:39

Megvan. xubuntu 12.04 x64. Tetszik.

dslll 2012.06.18. 07:52:31

@TBG: Lényegretörően rövid megfogalmazás. ;-)

TBG 2012.06.18. 21:20:44

@dslll: Ok :)
Szóval a szempontjaim kb. hasonlóak a Tieidhez.

Ennek megfelelően a 12.04-es xubi eddig full magyar, leszámítva az nvidia beállítópanelt, de azzal kapcsolatban nem is volt igazából elvárás.

Gyors, nagyon jól testreszabható. Gnome2 feeling, keverve egy csepp Windowssal, ha lenn a panel. Ami nem baj, mert a Windows felület alapvetően kurva jól ki van találva, a problémái a cuccnak sokkal mélyebben vannak :)

Nem bugos, nem omlik össze 2 percenként. Egyszer borult be az Abiword, amikor egy e-olvasóra való fájlt akartam megnyitni, ez nem szép :) Viszont Libre Office nagyon stabilnak tűnik. Végveszélyben ott a wine és az MS Office. Ami valljuk be nagyon jó termék :)

Szóval ,summa summárum, eddig meggyőzött.

dslll 2012.06.18. 21:37:32

@TBG: Akarsz belőle posztot? Ha írsz kicsit bővebben, meg legalább egy szép screenshotot hozzá.....

TBG 2012.06.19. 06:56:06

összerakok valamit:)
süti beállítások módosítása